Rummet som gjordes om lite!

Måste bara säga vilket äckligt väder det är ute idag, usch usch. Idag var vi med klassen och kollade på teater, det ska vi göra imorgon med. Känns som vi jämt går på teater tycker jag. Pjäsen som vi kollade på idag var mycket bättre än sist iallafall.

Har ju i en del inlägg skrivit att jag hållt på mkt med mitt rum och målat osv, så tänkte lägga upp några pics så får ni se resultaten, men det är dock inte helt klart.  Men det gör jag någon gång i framtiden haha.

Så här så min vägg ut från början iaf, alldeles tråkig och vit. Jag hade till&med ritat lite på den och klistrat på lite skit.

                       image57



Jag ville inte börja måla direkt eftersom vägen var typ "knottrig" osv pga min pappa som har förstört.  Tror inte att det riktigt går att se på bilden menmen...

Jag började slipa vägen för att få bort det knottiga. Men det var rätt jobbigt och det tog långt tid. Jag märkte sen att jag kunde "typ ta bort de vita, målarfärgen". Så började jag med det. På vissa ställen råkade jag komma in mer i väggen, till grunden liksom.    Där ser man hur jag har kommit till grunden, de gråa.  Mellan de gråa och de bruna så var det kanske en halv centimeter. Vet inte riktigt vad de bruna var?, det var typ lite mjukt. Men det kunde jag ju inte måla över, det var ju mjukt och lite luddigt plus att det gick ju in en halv centimeter där de gråa var?
Men i alla fall jag bestämde att jag skulle ta bort allt så jag kom till grunden. Så då gav pappa mig någon maskin, ngn skrapmaskin haha inte vet jag vad dom heter? :) Så tog jag bort allt. Undra hur mkt man gick igenom med den egentligen. Först målarfärgen sen den bruna mjuka ytan efter det kom någon rutrandig yta och precis under den typ en centimer vitgrejs, typ som spakel, det kanske var det också? De satt helvetes hårt på vissa ställen men fick bort det ändå : )     - Ja, mitt rum var nog inte de finaste just då!

  - Sen var allt borta! Pappa blev lite chockad att jag hade funnit med att ta bort allting tills han kom hem från jobbet.  Det var små hål i väggen plus så gjorde jag vissa lite större hehe så då fick jag spackla. Jag visste inte om jag skulle spackla eller inte, tänkte det är så många små hål så jag måste ju ta spackel över hela väggen, men jag kom inte på något annat sätt att göra eller ta? Så då gjorde jag det.    - ett par lager där. Sen var det bara att slipa lite.  Både golvet och mina ben/armar blev alldeles vita!

  Nu kunde jag äntligen börja måla. Färgen var inte alls den jag ville ha. Såg helt annorlunda ut på pappret , men den funkar väl antar jag. Den andra färgen blev helt fel den med  (den ljus grågröna) Skulle sett hemskt ut tillsammans med den ljusrosa. Den ljusrosa färgen kunde jag ta men inte den blä, vi åkte & köpte mörkrbun färg ist!

  - Vet inte riktigt varför jag gav mig in på att måla, för jag suger verkligen på att måla & rita......

   Tyckte att det såg lite tomt ut på andra sidan av väggen så skrev lite där, att bara komma på vad jag skulle skriva tog sin tid.    Folk har typ problem att se vad det stor hah som sagt jag är inte så duktig på sånt.

typ KLART

                  image76


                      image79

Lite suddig bild. Men det som jag ska göra någon gång då jag orkar och har tid är att göra grenarna lite längre, plus att måla ihop några blomor som inte ens sitter ihop med trädet. Måla klart blomorna+grenen som är på garderoben osv osv.

Nu blev det endel bilder. Men det var rätt kul att ta rätt ofta för sen när man kollade bak tänkte man "där hade jag bara gjort så lite" :P

Idag förövrigt har jag inte gjort så mycket, har varit rätt trött. Måste säga att fan va nyttigt jag har ätit idag, duktiga mig :D! Det går faktiskt att äta gott utan att det ska vara otnyttigt!

HARE CIAO !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback