Nämen godkväll!

Hallå!!
jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, finns så mycket att skriva om. Så mycket att jag inte orkar..


Om skolan, och det sista året där

Skolan börjar på Tisdag. Tänk det är sista året,
sista. Jag kommer ihåg när jag började ettan. Man kollade in alla heta 3or, för dom var liksom "treorna, dom var störst" nu är man själv där. Det är vi som kommer vara dom och det är vi som kommer lämna skolan nästa år. Blandade känslor kommer det vara då. Självklart kommer det vara skönt. Men det kommer givetvis kännas konstigt att aldrig mera gå till sin skola. Vad jag vill nu är att plugga vidare efter skolan. Kanske inte direkt men efter ett år kanske. Så det är inte så att man tänker att man aldrig mer kommer sitta på en lektion och slippa plugg. För det kommer jag.

Om framtiden 

Men det kommer bli roligare, för då är det något jag verkligen gillar att läsa om och fördjupa mig i. Jag vill lära mig massor. Dom som känner mig vet vad det är, men till er som inte vet så gillar jag väldigt mycket näringlära. Och inom det området vill jag jobba med. Kanske kostrådgivare eller något liknade. Jag tror att många tycker att sånt är jätte ointressant, många svullar ju i sig allt möjligt och skiter i vad dom äter. Jag vet inte riktigt varför jag tycker att det är så intressant och hur jag kan tycka att det är så roligt att läsa innehållsförteckningarna på produkter. Men det är något med det. Hur maten verkligen kan påverka hur vi mår. Jag kommer ihåg när jag en gång berättade de till en person.
- vaa, kan det?
(Ehh) tänkte jag för mig själv. Klart den kan. Maten ger ju energi till vår kropp. Och ni då inte ger rätt energi kan det ju inte fungera prima bara så där. Den måste ju ha något att jobba med. Tänk så mycket som måste fungera.
Mat kan göra oss, trötta,piggare,på sämre/bättre humör, kan bidra till sjukdomar plus motsatsen. Så så mycket!...
Att jag gillar att kolla in vad produkter vi köper egentligen innehåller kan dels bero på att det är kul att se hur det fuskas. Hur dom skriver och säger att något är så nyttigt men det egentligen inte är det. "Inget socker tillsatt", nämen ojoj vad har dom istället - Sötningsmedel.
Tillexempel väljer många att ha aspartam tillsatt. Vilket inte alls är bra. För mycket aspartam stör kroppens hunger och mättnadskänsla. Vilket gör att man inte känner riktgt när man är mätt eller hungrig. Aspartam gör också att vi vill äta mer, och många tror säkert att de är helt okej då eftersom de ändå inte innehåller något socker. Men egentligen innehåller något som är lika dåligt.
Nejnej jag sluta sluta prata om sånt nu. Säkert inte så roligt att läsa om. Men roligt att skriva iallafall :) !

Biokväll igår               BARNHEMMET

Igår träffade jag Sara. Under hela sommaren har jag kanske träffat henne två gånger. Vi skulle på bio och se Sex and the city som vi har bestämt att vi ska se tillsammans. Men vi kom försent så vi kollade på Barnhemmet istället. "spansk skräck". Hade ingen aning om att den var spansk, vilket jag egentligen inte var så glad över. Men det var helt okej ändå. Själva filmen var inte läskig alls. Hade hellre sett någon annan. Ska inte berätta vad som händer ifall att någon ska se den. Men ingen jag rekomenderar direkt. ..

Nu tänkte jag iallafall fixa mina naglar lite. Gillar dom inte alls, dom ska alltid gå av. Köpte från apoteket för ett tag sedan nagelförstärkare och det har hittils gett lite resultat. Jag fortsätter med de och ser om dom blir något hållbarare!

PÅ ÅTERSEENDE / Jen

(Jusste, skrev förut att jag skulle lägga ut lite bilder från när jag var och tälta och så. Har dom inte på den här datorn men kan lägga upp ett par andra istället för att få lite bilder hit)

Kommer här:



Uhh den klänningen satt verkligen tajt första gången den var på. Och tycker att det syns lite på bilden med.






OBS ingen seriös bild vafan!!


'





Det är OK ibland! Fast åt faktiskt inte ens hela. Så mätt man blir..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback