Projektarbete i skolan

I vår skola har treorna varje år ett projektarbete. Stora jag som är en trea nu ska då ha det. Det är en 100p's "kurs" och lärarna gör så att man blir lite små rädd. "Det här är den viktigaste kursen" Skrivhäftet vi fick kallades för "bibeln" och det är väärd så mycket säger dom. Dessutom är det hela året vi ska hålla på med detta.

MEN
jag är ändå förväntansfull. Det jag först tänkte att skriva om var om matvanor, andras matvanor & om hälsa eftersom jag tycker sånt är intressant och något jag kan tänka mig arbeta länge med. När jag satt och lyssnade på när lärarna pratade sa Lisa ordet: Tidning. Då kom jag att tänka på en tidning som jag prenumenerar på, Må Bra. Det jag tycker är tråkigt med den är att den är ganska mycket inriktad till äldre. Det är många sidor man bläddar förbi, men sen finns det dem sidorna som är intressanta. Sen när man tänker på tex vecko-revyn där finns det kanske 1 sida om hälsa&träning.
Toppen ideen till projektarbetet blev en måbra tidning till oss yngre. Med lika mycket hälsa&träning som skönhet,mode.
I tidningen ska det vara om doldasockerfällor, vad som är bra & dåligt, hur mat faktiskt påverkar en. Sen massa massa annat som är till oss yngre.
Spännande va?, det tycker iallafall jag. Det blir mycket att göra, tänk att få ihop en tidning??

Jag har massor av ideer, men skulle vara kul med lite tips om vad folk egentligen vill läsa om. Tips??

                                         


Kommentarer
Postat av: H

ha typ en sexspalt också =)=)

2008-08-26 @ 19:07:26
Postat av: Anonym

Skriv kanske om heta outfits

2008-08-26 @ 19:28:42
URL: http://johanna.blogg.se/
Postat av: s

SOM OM DEN BARA ÄR DIIIIIIN:(:(

2008-08-28 @ 21:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback