Jag ska ha dig!

  • 40,44 & 46, jag blir galen! I Torsdags såg jag värsta fina skjortklänningen på en skyltdocka, stannade till lite och tänkte att den vill jag ha! Hade inte tid då att gå in & kolla på den. Så igår på min lunch efter jag hade varit och solat drog jag dit. Först hittade jag den inte när jag väl hittade den fanns den i storlekarna 40 & 44. Sedan på kvällen hann jag gå förbi centrum innan dom stängde. 44 & 46 hade dem. Men iaf hoe blekte min utväxt och sedan blekte jag hennes. Vid 23 var vi klara med det, vilken tid allt tog. Blev så less. Blev så blöt när jag skulle skölja ur allt. Först första blekningen, sen shampoo, skölja, balsam, skölja, inpackning, låta verka, skölja, föna, andra blekningen, skölja, efterbehandlingen & inpackning, sköljer för sista gången. Blöt och less blev man, sedan blev jag kall & började frysa.  Idag drog hannah och jag till stan där jag tänkte att dom måste ha min skjortklänning. Men nejnej´, för stora storlekar överallt, vi var i 6 olika affärer och kollade efter den. Sammanlagt har jag varit inne i åtta olika. Sjukt va, att dom kan ta slut så snabbt? Jag frågade tills slut en tjej som jobbade där om dom hade i mindre storlekar ens och ja, men dem var slut och det kommer in flera nästa vecka. Jag blev så rätt iriterrad över att den inte fanns någonstans, jag som vill ha den!!!!  Kanske inte så roligt när alla har såna, dom verkar ha blivit rätt så poppis. Men det är inte så att jag har sett den på massa människor och sen tänkt, sån måste jag också ha! utan jag har faktiskt inte sett någon med en sån ute. Bara en tjej i kassan som jobbade inne i affären, men då hade jag redan upptäck den:) Något som jag köpte som jag letar rätt så länge efter hittade jag iaf. En döskalle piercingssmycke :D:D, blev glad när jag äntligen hittade en, finns ju ingenstans annars. Sedan köpte jag lite till smycken, halsband, örhängen, armband. Sedan en jacka inne på MQ. Hur många jackor har jag inte nu alltså? Tillbaka i väsby var man runt 5 tiden, drog då till eddis direkt och köpte lite käk med mig hem, anade att inte min mamma hunnit gjort mat och jag orkade inte laga något. Snabbt och gott :) ! Snart ska jag hitta på något med Sara. Nu när det är praktik ses man inte så mycket längre.  

    usch kolla vilket fult mode för männen

                             image34



                           image35


    Inte så fint enligt mig. Det finns rätt så fint mode just nu, men det finns såå mycket hemskt också som jag aldrig skulle ta på mig! Kolla bara byxorna, oh herregud säger jag bara.                                                                                                      image36




    Idag är det också en vecka sen jag slutade äta godis. Svårt har det varit ibland. Det var förra veckan jag åt så jävla mycket godis och choklad hela tiden, varje dag, helt galet. När jag på lördagen satt och käkade något onyttigt fick jag helt enkelt nog.  Jag vill inte att min mage ska bli tjock och äcklig. Och den blir inte plattare över att jag slänger i mig massa skit!
    Så nu har jag alltså inte ätit något godis alls, har slutat med läsk , bakelser & allt sånt skit.

  • Naglarna, håret & huden blir fräschare
  • Man blir piggare, får mer energi
  • Kroppen mår bättre
  • Mycket socker kan orsaka diabets och andra sjukdomar

Ect ect... Den ända fördelen jag ser är att det smakar gott. Jag skulle bli väldigt besviken på mig själv om jag nu åt något godis eller så. Jag skulle inte bli besviken för att jag åt själva godiset utan för att jag inte kunde stå emot, att jag gav upp.
Jag tänkte mig att en gång i månaden eller så, kan jag få äta godis. Men bara om jag verkligen är sugen. Sedan resten av helgerna får det bli torkadfrukt som mitt nya godis. Och varför just på helgerna när det ändå är frukt?, Jo för dom som gör dem är så onödiga och sockarar dem och har i antioxidationsmedel & konserveringsmedel. Inte så nyttigt som man tror, därför för det bli som mitt godis. Nyttigare än vanligt iallafall.

                                         image37

Dem säljer dock torkad melon som dom inte har sockrat, det är rätt gott. Men som typ allt annat innehåller de konserveringsmedel. Men det iallafall får jag äta på vardagrna om jag blir sötsugen. Parrots säljer just mycket snacks, nötter och torkad frukt. Fanns inget annat märke heller som gjorde det i affären vilket är liite tråkigt eftersom dom har nästan tillsatt socker i allt och lite annat, därför borde det finnas något annat märke som är bättre & nyttigare skulle man tycka.
När jag fått bort mitt godis sug ska jag börja ännu nyttigare, skita i pizza, hamburgare, skräpmat helt enkelt. Jag försöker inte gå ner i vikt om någon tror det. Som alla verkar vara så besatta i. Jag vill bara vara hälsosam och må bra, inget annat :) !

Måste sluta skriva nu, hejhej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback