Lejonkungen är fortfarande min favorit...

......om man väljer utav en disney film.  Jag såg den idag med Helena och sofie haha. Men jag tycker faktiskt att det var kul att se den, jag älskade den filmen när jag var mindre. Jag kommer ihåg att jag gillade att leka lejon och sånt, jag kommer också ihåg hur jag hatade att se scenen där mufasa dör, jag tyckte att det var så sorligt, jag ville inte se den scenen. Men ärligt tyckte jag att det var lite sorligt idag med, kanske lite mesigt va? Efter att inte sa sett filmen på runt 10 år (kanske lite mindre, men ungefär) och se allt igen nu när man är äldre. Man kom ihåg allt så bra när man väl sågt allt igen.
Men filmen är så fin tycker jag. Tänk att all musik som är med har blivit så berömt det är verkligen "lejonkungen" inte minst sagt låten - can you feel the love tonight, hakuna matáta, den där låten "för snart ere jag som blir kung" men inte minst sagt all bakgrundsmusik, den hör verkligen till filmen, toppen bra :) !
För mig är alltid simba den där lilla lejonet, kommer ihåg att jag inte gillade när han blev stor i filmen när jag var liten haha, jag hatar scar också, så dum som dödar mustafa. Men ser så lite av pappan i filmen :(... Kanske nog om filmen, låter som en liten unge - Wonderful movie iaf, så många scener jag älskar från när jag var liten! 

Kom hem för en liten stund sen. Jävla Sl som har ändrat om buss tidtabellen. Skulle ta bussen från stationen hem till mamma och hämta lite saker och gå över till sara sen. Hon är ensam hemma hela veckan så kommer sova över där en del. Men så gick de ingen buss. Så tog en buss som gick till pappa så är här nu, ska packa ihop lite saker och bege mig dit, så vi hörs !

                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback