Veckan som gick & går

Förra veckan var jag inte alls duktig, var knappt i skolan något. Gick till skolan på Fredagen, och det är en av våra kortaste dagar. vi har bara två historia lektioner då...
Tyldigen var det många andra som inte orkade heller. Ulrika sa idag att det var otroligt hög frånvaro förra veckan... Jag orkade verkligen inte gå till skolan förra veckan, hade annat för mig också! Nästa vecka skola sen är det lov igen, det blir nice nice!

I Fredags slipade jag klart i min vägg och sedan var det bara börja att städa och torka bort allt damm.  Och hur många timmar fick jag inte städa eller?, tog hela Fredagen, kul fredag minsann.. Det hade varit smartast av mig att ta bort alla möbler så hade de varit så mycket lättare. Jag har bara tagit bort sakerna som var på möblerna liksom. Sängen, byrån, skrivbordet och sånt var ju kvar. Så det var massa damm öveeerallt..
Var väl klar runt 22 och då orkade man verkligen inte göra något mer. Men har man högt på bandit på radion funkar det mesta bra..

Lördagen då?
Mesta delen av lördagen satt jag fastklistrad och målade i mitt rum. Det är så när jag har börjat med något har jag väldigt svårt för att lämna det utan fortsätter och fortsätter utan knappt att ens gå och äta och sånt. Blev lite besviken på färgen jag hade köpt eftersom den inte alls var så som jag ville ha den. Men den funkar väl..

Men det var ialla fall kul och hålla på och måla och få göra vad man vill :)


Söndagen började med att jag fortsatte måla lite. Senare drog jag ut och övningskörde och därefter åkte pappa och jag för att köpa en annan färg. Eftersom den andra färgen jag hade köpt matchade inte alls med den ena färgen och det var verkligen fult, det funkade helt enkelt inte. Väl inne i affären fick jag lite panik. Så många färgen, hundratals fan. Vad ska man välja egentligen? När man väl valt en färg finns den färgen i ett tiotal olika nyanser. Blev nog stående där ett tag men bestämde mig sedan. Ni kan få se resultetet sen, om det blir snyggt ens haha...
När jag kom hem fortsatte jag målade och den nya färgen var mycket snyggare! Sedan var det bara och hoppa in i duschen och sedan iväg till stan.
Det blev en rätt så mysig Söndags kväll. Först åt vi middag sen kollade vi på bio - CLOVERFIELD blev det den här gången.
Jadu vad ska man säga om den egentligen. Den var både bra och dålig. Den handlade om ett monster som kommit till New York, det blev kaos och jaa.. Jag brukar oftast hata såna overkliga filmer. Hela filmen var som att dom filmade själva med en egen videokamera. Först tänkte jag hur fan jag ska orka kolla på hela filmen när det är så. Men man vande sig och det blev på något sätt mer verkligt av hela händelsen..
Filmen var OK, varken sämre eller bättre! , slutet var lite konstigt tyckte jag. Men jag tänker inte berätta hur den slutade :) !
Hahahhahaahhaha på tåget satt väldens knäppaste person. Vi hade sett honom några timmar tidigare vid en busshållsplats och nu satt han på samma tåg.

                                                                                                                 
En liten bild på människan. Han satt ialla fall och sjöng för sig själv som fan. Men kanske inte ser så bra, men han hade ganska "rockaktiga" kläder och vad satt han inte och sjöng?, Tokio, Boten Anna m.m. Han började sedan göra pussar till oss och slickade sig runt munnen och försökte se porrig ut, rolig snubbe!

På Måndagen var det dags att börja skolan igen, ingen mer skolk. Vi skulle på en teater på Söder. Det hade jag ingen aning om så när jag kom till skolan tyckte jag att det var lite mysko när det inte var någon där och någon annan lärare kom ut från vårt klassrum. Först tänkte jag att vi kanske inte hade någon lektion. Men på dörren stod en lapp om att vi skulle på teater och där stod även en väg beskrivning. Vi skulle inte dit förens om flera timmar. Då blev man lite små sur att man hade gått och när man egentligen hade fått sovmorgon.
Pearl och jag tog kartan och hittade dit.
Båda tänkte att den här teatern inte kunde vara sämre än den vi såg i Vallentuna med skolan sist. Men visst var den det, den sämsta jag någonsin sett!
Oh herregud, jag vet att det var otrevligt av mig, men kunde inte låta bli att luta mig mot pearls axel och sova hah:P. Men vadå det var ändå mörkt så ingen såg:) och hon gjorde desamma! Vad finns det egentligen att säga om den teatern?, Gå inte och se HALMET på söder, jag VARNAR ER ! EN person var alla skådespelarna.  Ett tag var han tre personer samtidigt. Alltså han sa något blabla, sen flyttade han några steg och va den andra personen, sa något. Flyttade ett steg igen och var den tredje personen och sa något. Så han stod och snackade med sig själv i 1h och 20 minuter.
Det fanns heller inga möbler på scenen, utan att han höll och gjorde var "osynligt" om han tex hölli en flaska så fanns den ju inte på riktigt utan han bara höll handen som han hade en. En gång så gömde han sig under ett bord, bordet fanns ju inte där. Så det såg lite knäppt ut. Han var så sprallig och crazy med!

Igår
 hände inget speciellt. Vi kollade på lite film i skolan, sofie hjälpte till o fixa mitt hår. Sket i näringsläran, inte bra! Men orkade inte vara kvar i skolan till 16.35. Hannah och jag drog till Teds o Rogers tatoo grejs. Hon ska skaffa sig en liten tatuering så hon frågade lite, även jag försöker tänka ut något jag vill skaffa, något vill jag ialla fall ha! Kom hem, fortsatt och måla lite.

Idag hade vi ingen naturkunskap på morgonen. Blev rätt iriterrad igen eftersom jag hade kunnat fått sovmorgon igen! Borde faktiskt se på den posetiva sidan att vi faktiskt slapp lektionen, men direkt tänker jag på att jag hade fått kunnat sova längre.
Idag när jag skulle ta tåget hem från sollentuna var mitt tåg inställt och tåget som skulle komma efter var lite försenat. Lite iriterrad blev jag igen, men bara glad var jag sen över det. För när jag satt där började jag läsa i en av alla mina hälsoböcker jag lånade igår till mitt näringslära arbete. Boken såg så otroligt tråkig ut, som en helt vanlig roman eller så. De andra böckerna var lite roligare, mer bilder och färg.
Men man ska inte alltid döma utifrån vad man ser, för boken var väldigt bra och rolig att läsa i och faktiskt mycket bättre än dem andra. Så jag va lite glad ändå att tåget var försenat för här hemma har jag lite annat och göra än att läsa i den boken.
Ute regnade och på tåget satt jag mitt emot en gammal tant. Vid Väsby tittar hon på mig och säger, Ursäkta?. Jag tittar på henne.  - Jag ska ändå stiga av nu så jag behöver inte den här påsen och du skulle vilja ha till dina skolböcker när det regnar så mycket så dem inte blir blöta. Ungefär något liknade sa hon. Hon såg och lät så otroligt trevlig så man kunde inte säga nej. Jag hade ungefär 4 böcker plus massa papper och ett häfte, så det var snällt att hon tänkte på min böcker hon som inte känner mig :)

klockan är redan halv 11 och jag har saker att göra, först en Apu uppgift sedan en uppgift jag fick av Ulrika idag som dem andra redan fått förra veckan. Jag har skrivit alldeles för mycket nu. Hejhej, dags att plugga!


Kommentarer
Postat av: Tessi

trevlig blogg =))

2008-03-16 @ 10:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback