Juli? Nej 10 maj :O


Till er som har suttit inne idag hoppas jag att ni har haft en bra anledning.. Idag har det varit otroligt varmt ute att man verkligen trodde att det var sommar. På mådag kommer det va runt 10 grader ute så man borde verkligen passa på nu när det är över 20 C ute.

Igår, Fredag kom Johanna & Alex över på lite grill! Det var verkligen som sommar igår med. När jag skulle gå ner till centrum för att möta dem hade jag bara en klänning & flippflopp. Enkelt och sommrigt. kändes jävligt skönt! Johanna köpte glass, jag köpte min flapjack & vi satte oss ute en stund. Vi gick sen hem till mig och chillade lite. När det hade blivit lite svalare ute började vi grilla. Och det gick väl sådär, jag är ingen grillmärstare direkt.  Det var ju bara jag som försökte som dom kunde ju eller visste inget. Jag blev så lack för att det aldrig blev så varmt. Höll säkert på 30 min och väntade, tände på mer osvosv. Hahaha sen började det brinna under grillen. Så fick gå in och ta vatten och försiktigt spryta lite där under.
Vi var påväg att snart stoppa matten in i ungnen ist då jag kom ihåg från förra sommaren när Jasmin och jag var och tältade. När vi gjorde upp en eld blåste vi under glöden. Så jag började blåsa lite och vips vi fick upp den perfekta glöden och vi kunde äntligen börja grilla vår mat.
Efter vi hade ätit massa mat kom drickan fram. Vi började spela The Bridge, drickarspelet. Haha sen var min mamma också med och spelade. Vid 20 tiden kom kom bror dit och han satt där ute med oss.
När mörkret började komma, kom det negativa med sommaren. Myggen.  Jag hade ett gult täcke på mig så jag hade lite skydd iaf. Alex tyckte jag såg ut som en kycklig haha.

Idag satte jag mig på framsidan för att sola lite, hade Bandit på så allt var chill. Det var så varmt så mamma fick hälla vatten över mig. Såå skönt, såg säkert jätte porrigt ut också haha!
 Vid 12 tiden var det dags att åka ut med båten, mycket skönare än att sola hemma. vinden, vattnet, solen <3
Vi åkte till en hamnkisok & köpte glass som ligger i en smal kanal. Äter ju egentligen inte glass och så. Men glass och sommar hör faktiskt ihop. Och en glass gör ingenting när man äter bra i vanliga fall.
Var ute med båten till 5 tiden. Över brösten, armarna & axlarna blev röda. Var helt snurrig & trött när jag kom hem efter att ha varit ute i solen hela dagen...

Nu ska jag byta om och dra och få i mig några öl kanske haha.  Är det inte så, direkt när det är sommar dricker folk mer?
Adios då !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback