Misslyckade hårfärgningar är vanligt för mig, här har ni exempel

Hur många gånger har man inte varit med om misslyckade färgningar? Kanske inga. Men jag hade varit med om en hel del. Man blir alltid lika besviken och ledsen. Man sitter där och är verkligen less på att det blir dåligt men bönar att den här gången ska det bli bra. Satt och kollade igenom bilder jag hade och såg några bilder där det har blivit misslyckat.
Några exempel är följande:

image95image96

  • Här färgas min bleka hår. Resultatet blev: det blev lila/grått under färningen. Jag fick en liten chock över att det var lila helt plötsligt men kunde inte hålla mig för skratt. Men eftersom hon inte tyckte det var alls roligt, och jag förstår hur det känns när det går åt hell fick man skärpa sig. Vi lättades lite av att färgen till största del försvann då vi tvättade bort de. Men det var fortfatande lite blå/grå slingit. Det försvann dock efter några tvättar som tur var

.image97image98

  • Mitt egna hår i sommras. Jasmin och jag köpte en färg som sades göra håret väldigt ljust. Jag nappade. Resultatet blev: Fick gråa/vita/blåa  slingor uppe på huvudet. Blev så less på att det aldrig kan bli bra. Jag såg helt förfärlig ut. Som tur försvänn även dom efter ca 1 vecka.

  • Här färgas en kompis hår. Från att ha blekt det blont till att köpt en färg för att få en lite snyggare blondfärg och få bort lite av det gula. Resultatet blev: Som ni ser på bilden, inte blond iaf. Det blev någon slags mörk grå råttfärg. Måste säga att färgen ser rätt brun ut och inte alls så fult men det var  Inte särskilt snyggt och det fick fixas om strax därpå!  
  •  image99



    image100image101

  • Huvudet rakas på sidorna och lite där bak. Sedan bleks håret. Där uppe bleks det vid kanterna så det blir mörkt vid mitten. Där bak bleks halva. Resultatet blev: Heey inget blev faktiskt "misslyckat", blekningen gick bra och allt annat. Men sedan kan man ifrågasätta sig, hur snyggt blev det egentligen? Men lite coolt blev det väl ändå. Det var jag min vän som gjorde det och hallå vi är faktiskt inga frisörer? :)

Misslyckanden som jag inte har blider på är tex när jag skulle färga mitt hår från brunt till blond. Blekte & det blev orange. Blekte igen ungefär ett halv år senare. Under det halv året hade jag även använt mig av lite sprayblekning så det hade ändå blivit lite ljusare. Men orange blev det den här gången med, gick då till frissan och dom fick det gult. Efter det har mitt hår blekts några gånger och nu är det väldigt blont!

Sedan har vi också gången då en kompis hår skulle från blont gå brunt. Efter första färgningen blev det grått. Färgade dagenpå igen, då blev det brunt. Då tyckte en annan kompis att hennes hår var grönt. Efter en till färgning tyckte alla att det var perfekt och jätte fint. Hittade faktiskt en bild på de.
                                                             image102


Sedan har jag massor av fler exempel. Blont som ska bli brunt men blivit grönt osv.

Men det är bara att chansa, det går alltid att fixa om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback