Lite om sallys operation

operationen gick fint igår. Blev lite orolig när klockan var över 21.30 och dem hade ínte ringt. Så pappa ringde till dem och dom snackade om att det hade blivit något missförstånd? och att dom precis skulle gå och ring oss.
Sally verkade inte så glad över att se mig när vi kom, hon ´hälsade mest  på pappa. Jag var "the bad one", tog henne till veterinären två gånger på samma dag plus höll i henne när dem gav henne sprutor och allt möjligt hon hatar.
Sallys dag började vid 9 på morgonen och 22 var äntligen dagen över för henne.
Jag visade knölen som sally hade för pappa på tisdags kvällen. Ringade samma kväll för att boka en tid för undersökning. Vi fick tid klockan 9 dagen därpå.
Veterinären klämde och kollade. Det är en tumör sa hon. Då blev jag inte alls glad, frågade henne vad man kunde göra åt det, operera svarade hon.
Gick ut för att ringa min pappa och kollade vad han sa. Hatar och prata när man är ledsen, man bara stammar. Han tyckte att vi skulle operera henne. Sally var inte försäkrad, som jag trodde för det var hon förut. Ett bra drag av min mamma tycker jag. Men allt gick på 7500 kr om jag inte minns fel. På förmiddagen tog dom blodprov och rönkade henne. 13.45 skulle hon tillbaka, senast sa dem. Men nejnej vi fick vänta i typ 1.5 h där. Jag kom hem därifrån 16.30-45 och klockan 21.45 åkte vi för att hämta henne. Stackarn hon var varit så trött. Var och hämtade ut medicin till henne från apoteket idag. En halv tablett två gånger dagligen. Köpte ett nytt halsband och ett grisöra, (usch dom är så äckliga) till henne idag, för hon var ändå duktigt som gick igenom allt.
Nu är tumören iaf borta och det är jag glad för! Men man märker att hon har ont ibland. För hon börjar gnälla och då börjar hon slicka på såret, så tar jag bort henne så början hon gnälla lite för hon har ont. Hon har legat och sovit hela dagen och vill knappt vara ute.
 
















Aa det blev några bilder på bajbin, ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback