En nyttig Fredag för kroppen

Tjenare!

Inget festande med alkohol, skräpmat och för lite sömn för mig igår inte. Fredagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men den var både bra och rolig.
Vi började praktiken vid 10, Anna som jobbar där sa att vi inte behövde stanna till 17 eftersom det var fredag och sa att vi fick gå vid 15 redan. Det tyckte Fia och jag var jätte bra för då kunde hon gå på sitt träningspass och jag hann gå och sola innan jag skulle hem & börja göra middag.
Anna kom och frågade oss någon gång under dagen om vi skulle göra något speciellt den kvällen. Det var nämligen så att killen som skulle stänga stället var "sjuk" och dom behövde någon som kunde stänga eftersom ingen kunde. Fia sa att hon inte kunde eftersom hon skulle på bio. Jag skulle inte göra något spciellt men jag hade inte riktigt lust med det, stanna kvar där till 7 när man egentligen slutar 3. Men det är klart att man ställer upp så jag sa att jag kunde göra det.
- Vad ska jag göra, jag kan inte låsa?
Det är så att från 10-17 är hälopuls öppet för alla. Från 17-19 är det endast öppet för medlemmar, då kan det gymma & träna. Receptionen är stängd efter kl 17 och det är den tiden alla som jobbar där går hem. Det ända jag skulle göra var att låsa själva dörren efter 19. Så under dom två timmarna fick jag göra vad jag ville, träna, sitta vid datan. Ja, vad som helst. Det här var ju efter praktik tid så vi skulle få betalt för det också. Fia sket i bion och stannade kvar med mig vilket var mycket roligare.
Vid tre då vi slutade gick vi till stan. Det var kallt & trist så vi köpte jordgubbar och gick tillbaka dit. Drack te och åt jordgubbar. Runt halv 5 gick vi för att köpa middag sen kom vi tillbaka och Anna skulle hem för dagen.
Nu var vi där helt sjäva (förutom medlemmarna som gymmade) Vi ville vara lite snälla så vi städade nästan hela lokalen, dammsög, skurade golven och fixade det lite snyggare. Klockan 7 då dom två sista hade gått sket vi i och gå hem. Vi gick och bytte om, gick in i gymmet, pumpade musik och började gymma. Fasen vad skönt det var alltså. Helt själva på vår praktik plats första veckan till & med. Helt ensamma i gymmet också. Vi gymmade i drygt en timme, duschade och sedan kom fia på ideen att basta. Så gick vi och bastade. Kopplade av och snackade. Jätte skönt efter träning. Vi hade även varit med på ett cirkelpass under dagen. 45 min långt, man går runt i 7 olika stationer.
Vi skuttade runt där och kände oss som hemma. Det kändes verkligen konstigt att vara där helt själv. Gulligt av dom att dom litar på oss. Vi kunde verkligen göra vad vi ville där. Fest i träningssalen som vi skämtade om. Vi drog därifrån runt 21.30. Vi var där 2h 30 min längre haha. Vi trodde att tåget skulle gå 35 men den gick 50. Segt och vänta, men köpte en smoothie och en vaniljbulle. Mums!
Snart ska jag iväg och sola eftersom det inte blev av igår. Ikväll ska jag och min blonderade vän åka in till stan och äta middag tillsammans och sedan ska vi på bio och se saw 5. Det blir säkert en mysig och trevlig Lördag. 


Ruskigt väder ikväll men allt blir det kul ändå, hare bra. Pusshej!
                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback