Högskolor

Jag måste veta vad jag vill snart. Jag har ett halv år på mig drygt. Halmstad,uppsala,umeå. Alla dom har en utbildning jag kan tänka mig. Jag vet inte vad jag vill längre, jag blir nästan rädd. 3 år.. Tänk 3 år i umeå? Om jag väljer uppsala kan jag fortfarande bo hemma.
Det är så svårt, om jag inte pluggar vidare kommer jag bli så besviken på mig själv, jag vet ju vad jag vill bli. Jag är rädd att jag ska skita i det, börja jobba, tjäna pengar och flytta hemifrån. Klart det lockar mer än plugga i tre år, bo i något studenthem med bidrag och lån? Men ändå vill jag inte ha något vanligt simpelt jobb utan jag vill arbeta med hälsa,kostrådgivning osv. Och jag vet att jag behöver en utbildning till det.
Det här gör mig mer förvirrad än vad ni tror, jag behöver att någon ska säga åt mig att jag måste plugga vidare och att det kommer bli bra och att jag kommer ha kul! Men så tänker jag på att lämna allt jag har här. När jag har pluggat klart kommer jag vara 23 år. Tänk 23, det känns som om jag har missat så mycket då. Så mycket roligt..
Jag har ingen aning, jag måste verkligen tänka igenom det här. Sitter och kollar på utbildningar på www.studera.nu. Men jag blir bara galen.....

Nu ringde sara, vi ska uuut! Vi hörs..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback