Dags för en lördags eftermiddag

Hej igen.

Jag är så slö! Jag läste aldrig i min engelska bok utan la mig i min säng och kollade på tv och somnade några gånger. Men det var så skönt! Man måste väl få göra det en lördags morgon.

Just nu iallafall håller jag på att göra te, sen ska jag ta en kanelbulle till det. Mums! Därefter måste jag klä på mig och fixa till mig för Sofie och jag ska till stan igen. Jag sa att vi kunde åka vid 12-13. Men det är nog lungt, ska ringa henne nu.
Igår tycker jag att det var en väldigt skön Fredag. Kom hem från skolan efter 12, duschade snabbt och bytte om och gick mot skolan igen för att möta upp Sofe som slutade kl 13. Vi gick därefter till Swedbank för hon hade en sak att fixa där. Men det gick inte så bra så vi fick gå hem till henne och hämta lite papper. Sen åkte vi in till stan och gick till swedbank där istället och då gick det fint. Anledningen till att vi åkte till stan var för att kolla på löshår och microringar. Men icke blev det. Vi gick i massor av andra affärer istället för just förutom som vi skulle till. Vi var där hela dagen, affärena skulle snart stängas så vi drog därifrån mot Johanna och Alex. Johanna hade köpt ut dricka till mig tills idag så vi åkte dit för att hämta drickorna.
Vi skulle egentligen bara hämta upp de och sen dra. Men det blev så att vi stannade. Alex är alltid en sån som kommer med cider & öl hela tiden. Jätte generös är han. Vi satt där iallafall med dom och chillade och drack.
Både jag ock Sofie hade inte käkat sedan lunchen så Johanna, Sofie och jag gick ner till Ica för att köpa mat och chips. När vi skulle hem började det spöregna så det var inte något vidare.
Det var skönt att bara chilldricka lite och umgås eftersom det kommer bli lite hårdare idag så gårdagen var perfekt. Sofie drack nog lite för mycket för hon mådde illa påvägen hem. Men hon piggna till rätt snabbt ändå :)
Sen hade Johanna gjort en såå godkladdkaka! Åh, perfekt kladdig. Fick receptet av henne! Jag blir lite sugen på att göra en. Vi var hemma vid 00.30 så idag är man ändå pigg och glad, eller jag iallafall.

Nej inget mer skrivande jag måste fixa mig nu, så det vi ska göra blir gjort! Jag köpte en så mysig stickadtröja igår som jag tänkte ha på mig, men frågan är bara vad man ska ha till, hm..

Ha en fin Lödag! Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback