Riktigt rolig lördag

Jag hade riktigt riktigt roligt igår. Det var nog ett tag sen jag hade så roligt och i väsby till och med. Fick attacker då jag bara skrattade och skrattade och kunde inte sluta.
Sofie hängde med till Marias inflyttningsfest igår för hon hade inget annat planerat och ville inte bara sitta hemma. Jag missade bussen till stationen så jag fick gå dit istället. Mötte upp Sofie där och vi gick mot Runby.
"Vi var sena" som dom sa. Folk hade redan kommit dit efter 19 tiden. Vi kom kanske runt 21.20, så alla var redan glada och på bra festhumör. Vi var rätt många och det var trevligt hemma hos henne.
Maria hade ps3 så det börjades sjungas singstar vilket var riktigt roligt. Hur många låtar sjöng vi inte? toxic,hit me baby one more time, all the smal things, poison, the eye of the tiger. Sen var det några lite mer okända låtar för mig som man försökte sig på.
Efter 12 började folk att röra på sig. Dock åt olika håll som var lite tråkigt. Det var meningen att alla skulle till Garbo. Men Viktor, Marias kille hade pratat med dom och som jobbar där & frågat om det var ok átt vi skulle komma in. Dom hade sagt att det får vakterna avgöra så han hade ingen lust att ta chansen & ta en taxi dit och sen så kommer han inte in. Några drog hem, några till stan (Några av marias kompisar som jag inte kände) några till rubypubben sen några till fabben. Sofie och jag var lite osäkra på hur vi ville göra. Något som vi absolut inte ville var att dra till Runby pubben. Några hade dragit dit men till och med kommit tillbaka för det var så dött där. Ingen lust hade jag att dra till fabben heller. Jag ville till stan. Vi gick med dom som skulle till fabben för det var samma väg till tågen. Vi kollade när tåget till stan skulle åka och den skulle gå efter 20 min. Vi skulle bara hinna vara där inne i drygt 1.5 h tills stängningen. Vi drog då med dom andra till fabben istället.
När vi först kom dit så var jag lite osäker om det skulle bli roligt där, men det var full fart snart. Maria och dom drog hem vid halv två tiden. Soffan och jag stannade då kvar.
Vid ett tillfälle stod vi på ett bord vid dj:en och dansade. Vems ide var det egentligen? Inte länge hann vi det då det kom en vakt och bad oss att gå ner.
Vi dansa, vi sjöng. Vi hade riktigt kul.
- "Vilka partytjejer ni är, ni är riktigt grymma"
- "Ni är säker kända här i väsby för att vara riktiga party tjejer"


Vi var nog dom ända tjejerna som verkligen shakeade haha. Vi stod ju där flera gånger helt själva och släppte loss. Och om det nu var några andra som dansade så var det knappast något. Därför märkte man att många stod och kolla på oss och flera boys som försökte komma och "vara med". Nene jag ville hålla mig till Sofie bara.
Nästan direkt när vi kom till fabben började vi prata med 2 killar som var från Göteborg. Min första fråga till dom blev:
- Vad fan gör ni i Upplands-väsby??

Dom jobbar på MQ och åker runt väldigt mycket, så just nu är dom här. Dom var 26 men det spelade ingen större roll. Dom skulle gissa hur gamla vi var och dom gissade först på att vi var 85or sedan 87or. Vi var mest med dom under tiden där.
Hos Maria blev det alltså massa sjunga och fabben massa shakeshake. Kunde det bli mer nice?

Klockan 3 var det dags för stängning. Våra göteborgs vänner bor vid Hemköp, precis nära sofie. Så vi fick sällskap av dem en bit påvägen hem. Och kan ni gissa hur skönt det är att ha varit ute så är det 5 minuters väg hem? Lovley säger jag bara.
Det var mysigt att gå den vägen vi gick hem. En riktig höstnatt, alla gula löv på marken och sen en sån tysnad & trevligt & roligt sällskap. Dock det mesta jag tänkte på när vi gick där var att jag ville till sibylla och käka, men dom sa flera gånger att det var stängt.
Det blev så att dom följde med oss hela vägen hem. Vi står utanför min pappa. Dags att säga hejdå tänkte man. Men då fick den ena iden att börja gunga.
Skäms lite över att jag inte har någon som helst aning om vad dom killarna hette. Jag hörde deras namn flera gånger, men sekunden efter var det borta ur mitt minne.
Vi började hur som helst att gunga, jag blev  fascinerad över hur grönt gräser var. Så vi började kolla på gräset och rycka upp de. Sedan blev det att vi var vid en lekpark. Satt på någon gungsak även där och åkte rutchbana. Efter att vi hade lekt klart gick jag & Sofie hem till mig. Jag som inte fick sibylla var ju självklart tvungen att fylleäta något. Jag blir sugen på att göra varmamackor i ungnen och det börjar jag och göra också. Stoppar in dom i ungnen, tycker att de går rätt långsamt så jag höjer tempen i ungen till 250 & säger att vi kan gå och fixa sängen till sofie och tvätta bort sminket. Vi gör det och när vi är klara och påväg in till köket igen känner vi en lukt mellan toast och bränt. Jag öppnar ugnenen och dom är nästan alldeles svarta. Klockan är halv 5 säkert. Min pappa och bror ligger och sover och brandlarmet börjar tjuta som fan. Jag får panik och vi börjar vifta & hoppa med grytlappar vid brandlarmet. Som tur hann vi få tyst på de innan någon hann vakna upp. Jag slänger ut stekpannan och lyckas bränna mig på båda händerna. Det brändes verkligen, och idag har jag en blåsa på ena handen. Vilket fint minne.

Efter mat fiaskot går vi in i mitt rum och börjar kolla på alla bilder som killarna tog med Sofies kamera när vi var där ute. Det slutar med att vi ligger på golvet och nästan dör av skratt när vi kollar på bilderna.
-"Jag ropar på älgarna"  Hahaha det är verkligen något jag aldrig kommer att glömma. Ni kanske skulle förstå om ni såg bilden och va på vårt humör. Men var i helsike fick jag älgarna ifrån? Hahah hur som helst klockan var över 5 på morgonen och vi ligger inne i mitt rum mitt på golvet och är helt borta och bara skrattar och skrattar.

Ni ska få se bilder inom en snar framtid. Både Maria och Sofie måste skicka bilder till mig.

Tror att jag har fått med i stort sett det mesta av kvällen och natten. Har mått bra idag iallafall har dock fått lite huvudvärk emellan åt. Vi vaknade upp vid 12, vi låg & kollade på idol på 4an och det var hur skönt som helst att bara ligga i sängen.  Jag tackar för den kvällen och alla roliga nya minnen! Ni förstår säkert inte av att bara läsa hur knasigt det var!
Nu måste jag faktiskt gå och borsta tänderna och gå och lägga mig. Pusshej och godnatt!

En bild knasig bild får ni. Jag och min redbull vodka. Riktigt generösa med vodkan var dom där, öööver halva glaset. Herregud.

                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback