Det är bra att det är Söndag

Hallå på er!

Idag är det Söndag och jag är glad över det. För imorgon åker mamma och jag till Riga. Det är så skönt att det inte är skola imorgon. Hela veckan ledig, och efter lovet är det praktik i fem veckor. Jag tror det blir great!

I Fredags blev jag rätt försenad när jag skulle träffa Johanna. Vi möttes sen iallafall, gick runt och kollade lite. Vi gick och köpte naturgodis, vanligt godis och chips för att sedan gå till Jarmo (=Björn Gustavsson som jag har kallt honom tidgare i bloggen) Alex och han hade lagat middag. Det var mysigt & gott, vi drack vin till maten och hade ljus tända. Efter maten tittade vi på film, Stygga pojkar som den heter på svenska. Det är en finsk film, och en bra sådan faktiskt!
Vi fortsatte med vin drickandet efter filmen och smaskade i oss lite godsaker. Jag åt bara 3 godisbitar på hela kvällen, mumsade i mig av mitt naturgodis istället. Åt dock chips. Men vad spelar det för roll, åt så bra i veckan. Johanna och alex drog hemåt vid 12 tiden, jag sov över där. Jag vaknade upp med lite huvudvärk faktiskt. Vilket är ganska ovanligt för mig. Jag är nästan aldrig bakis, jag brukar bara va vänligt trött. Huvudvärken försvann ganska snabbt vilket var skönt.
På lördags förmiddagen kollade vi på Family guy filmen sen tog jag en dusch. Därefter åkte vi till Johanna där hon hade lagat lunch. Det var super gott, fick receptet av henne!
Stackars Jarmo som har fått något i ögat. Han skulle åka till någon ögonläkare/närakuten men dom sa att det inte fanns något att göra och bad honom åkta till något apotek för att köpa en speciell salva. Han och alex åkte iväg till kista för att köpa den. Både jag och johanna somnar i soffan. Fan var skönt det var, vi sov kanske i två timmar.
På kvällen var det planerat att vi skulle åka och spela biljard. Men det gick inte med hans öga, och jag skojar inte. Det såg inte alls bra ut, salvan som han fick hjälpte ingenting och han kunde knappt se. Tyckte så synd om honom, man såg hur ont han hade.
Vi drog istället till en restaurang/pub där vi åt. Vi satt där och drack klart våra drickor sen gick vi hem till Johanna igen. Vi satt och drack lite vin men gjorde inte så mycket mer.
Vi alla som till en början i vardagsrummet, men Johanna förflyttade sig sedan till deras sovrum för att hon var så pigg fortfarande. Jag var också hur pigg som helst men direkt när jag la ner mig en stund somnade jag.

Hoppas att alla har tagit bak klockan en timma. Man får sova en timme länge, inte så dumt när det är vardag! En regnig söndag har det varit idag. Kom hem vid 4 tiden och jag var helt död! Jag gick hem från stationen och påvägen hem blev jag helt plötsligt hur trött som helst och mådde illa. Jag tog en banan för att få i mig något, men orkade bara halva. Mådde så dåligt. La mig i sängen och somnade i några timmar. Mådde bra när jag vaknade upp, ingen aning var det var egentligen, kanske sov för lite i helgen. Låg verkligen helt död i sängen. Måste bara påpeka hur skönt det var dock! Att få ligga i sin egna säng och få vara ensam en stund.

Det var mig helg det. Hoppas att alla haft en trevlig helg med :)

Vi hörs på Onsdag då jag kommer hem igen. Man måste ju vara hemma tills på Torsdag, då är det banditfest. Takida kommer spela där och flera band. Ha det bra, hejsvejs! 

                   

Kommentarer
Postat av: sofie

va skojj du får ha det så kul där :D

Ja jag ska följa med på bantiiit men jag kommer vara nykterist den dagen haha =)

2008-10-27 @ 11:29:44
Postat av: Sandra

Krya på dig!

2008-10-29 @ 13:01:28
URL: http://bitchens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback