Lite om Riga resan

Hejhej, visst är det tråkigt väder ute? mörkt och regnigt. Inget fest väder direkt, ikväll är det banditfest och att det är så blåsigt och regnigt gör mig mindre taggad. Men det kommer nog gå över när man börjar komma igång. Jag tror faktiskt att jag bara kommer att ha på mig jeans och någon top ikväll. Jovisst känns det tråkigt att ha jeans på sig när man ska ut och festa eftersom jag nästan har det varje dag när det är vardag. Men ändå känner jag inte för att klä upp mig när det är så trist väder där ute. Sara och Sofie kommer att komma förbi här lite senare, vi ska shota lite här och sen ska vi dra vidare. Vi ska sen även möta upp cricko vid tcentralen haha. Även Jarmo kommer vara på banditfesten ikväll så det blir trevligt och se honom. Vi får se vad kvällen har att erbjuda, tror det blir riktigt kul iallafall. Det var ett bra tag sen jag var ute med dom tjejerna.Dom & Rock hela jävla kvällen tummen upp!

Igår kom jag hem från Riga. Det var faktiskt en jätte trevlig resa. Riga var mordernare än vad jag trodde, mer än här med vissa saker!
Det som var dåligt var att vi inte hann se allt, tiden gick alldeles för snabbt. Det var rätt svårt att hitta där också, eftersom vi aldrig har varit där tidigare därför fick vi ta taxi flera gånger. Taxi förarna fattade aldrig engelska vilket var en aning iriterrande.
När vi skulle åka hemåt märkte jag att jag fortfarande hade en hel bunt med pengar kvar. Jag blev nästan lite arg, jag ville bli av med allt och inte ha en massa pengar kvar! Mamma tyckte att jag skulle spara dom eftersom vi har tänkt på att åka dit igen under jullovet, då ska vi hinna och kolla in Old Riga. Jag tänkte spara dom också, men sen tyckte jag att det var så tråkigt. Så jag gick och bytte tillbaka.
Det var lite läskigt när jag skulle byta svenska till deras valuta så sa hon som jobbade där att: Lettland är nu i en finansiell kris med island och att om man ska byta tillbaka till svenska måste man byta max 2000. Jag fattade noll vad hon pratade om. Men det är så mycket med ekonomiska kriser hit och dit och när man hörde de från henne också lät det läskigt.

Hur som helst resan var trevlig, vi hann besöka deras stora marknad. Den var hur stor som helst. Jag köpte ett par jätte sköna tofflor därifrån, inte så fina kanske. Men underbart varma och sköna. Köpte också raggsockor, choklad och tee därifrån. Jag hinner inte skriva så mycket mer, jag måste fixa mig lite innan flickorna kommer hit. Lägger upp lite bilder från en del av det jag köpte.


(älskade knapp detaljerna på den där, annars är den inte så mycket av min stil, men iallafall skön verkar den vara)

(isbjörn tofflor)
 Älskar väskorna jag köpte. Den svarta hittade jag på båten, köpte den direkt när jag såg den. Man kan välja om man vill hålla i dom eller så kan man välja och ha bandet på och ha som lite softare  och ha hängandes på axeln.

 Kartan som vi gav upp och gå efter, taxi var ju så mycket enklare!

 Marknaden




Nej ni har får ha en sån fin kväll! Om ikväll imorogn. Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback