Förmiddagen på Aftonbladet var roligt!

Det var inte alls kul att gå upp innan klockan 7 idag, men jag lyckades. Och bra var det nog eftersom det faktiskt var riktigt kul på Aftonbladet idag.
Vi delades in i två grupper. En grupp som skulle arbeta med tidningen och min grupp som skulle arbeta med tvnyheterna. När vi först kom dit fick vi se en snabb film därefter pratade dom en del osv. Sedan var det vår tur att jobba.






Där ser ni lite hur det såg ut, alla satt vid varsin dator. Vi fick en story. "En ung fotbollsstjärna har mördat sin pappa" , ska vi gå ut med det som sant eller falskt? Det skulle vi komma fram till. Vi hade en mail, och mobil på datan. Genom de fick vi sms från vittnen och allt var det var.Jag fick ett mms skickat på mordvapnet och på sonen tillsammans med hans pappa. Sen skulle man ringa upp folk. Folk lämnade röstmeddelanden på mobilen som man skulle lyssna på. Dom andra fick lyssna på vittnen och sånt genom videos och fick mail från nära och kära.
Jag fick mest saker till mobben och lite mail. Det var rätt slappt och skönt. Vi hade möten ett par gånger då vi snackde om vad vi hade fått reda på och osv.



Sedan var det dags för att sammanfatta storyn och UT med det i webbtvn. Ja vi fick göra allt som dom gör helt enkelt. Vi hade en producent, vice producent, redigerare osvosv..

Det var kul, alla klasser borde besöka det.

Om tre timmar börjar boxningen. Jag känner mig lite trött i kroppen men piggnar nog till snart, det var bara för att jag gick upp så tidigt. Men det ska bli kul, 75 min box här kommer vi!

Hörs kanske efter träningen! Hejhej!

Kommentarer
Postat av: David

Haha, jenni du borde bli chefredaktör, du gjorde grymt bra jobb :D



det var skitkul ju :D



// David

2008-09-24 @ 17:03:42
Postat av: Anonym

heh jaaa, men det borde ha varit länge och fler storys. Tiden gick för snabbt!

2008-09-24 @ 21:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback