Ashtanga yogan


Hej!

Igår testade Sofie och jag på Ashtanga yoga. Det är en yoga där man använder sig lite mer av styrka. Man skulle andas genom näsan och man skulle få till ett speciellt ljud som jag verkligen inte lyckades med. Vissa övningar var lite annorlunda och man började skratta lite, men antar att det gick hysfat bra för att vara första gången. I varje övning skulle vi "låsa" delar av kroppen. Vi skulle spänna livmodern och magen, något jag glömde hela tiden. Var så upptagen med att försöka göra själva övningen.

Jag tyckte att det kändes som ett bra avslut efter träningen, yogastretching!  Innan Yogan tränade vi i gymmet och vi stretchade inget efter.
Helena, Sofia och jag gjorde ett high school musical spel på hennes ps2 igår med en dansmatta. Haha jag är 19 och tycker sånt är roligt. Det var låtar från alla 3 filmer. Man valde en låt & då var det som scenen från låten i fimen. Sen kom det bollar och sånt som gick åt höger/vänster fram/bak och då skulle man följa med på mattan. Ibland gick det faktiskt väldigt snabbt. Drog därifrån och köpte en sallad på vägen som jag satt och åt i omklädningrummet innan träningen. Vilken trevlig middag va?

Ska iväg och träna snart igen innan det kommer massa folk dit. Sen måste jag till körskolan som jag aldrig gjorde igår. Sov hos Adde den natten och var heltseg när jag kom hem så jag gick och la mig isället för att dra dit. Men idag får det bli av.  Hejsvejs! 


                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback