Det här med nyårslöften...

Hej på er!

Hoppas att de flesta hade en trevlig nyårsafton igår. Själv tyckte jag att det var helt okej. Jag tog det rätt lungt eftersom jag fortfarande var rätt sjukt vilket var rätt klokt utav mig eftersom av det lilla jag var ute igår mådde sämre när jag vaknade imorse, tänk om jag hade sprungit runt där med en kort klänning? brr.. Men nu börjar jag bli bättre igen, vilket jag hurrar för!  Det är synd om min pappa som var väldigt sjuk när jag kom dit en sväng igår. Nu har alla i min familj varit sjuka. Mamma på julafton min bror dagen efter, jag och min pappa på min födelsedag  & nyår. Jag har ändå klarat mig bäst, har aldrig fått den höga febern som dem. Kanske beror på min grymma kost?

Vet ni vad jag inte gillar? Folk som säger att nyårslöften är till för att brytas. Det tycker jag inte alls. Tänk att det är helt nytt år som börjar med nya mål man vill uppnå. Tänk vad härligt, ett nytt år, nya tag. De ska inte brytas, då har man ju misslyckats med det man ville. Jag tror att många har som nyårslöfte att sluta röka. Det är givetvis inget man kan sluta med över en natt för de flesta. Men man kan ha som löfte att trappa ner under årets gång och inom en period slutat helt. Jag tyckte att det är ett bra nyårslöfte för dem som röker. Tänk att få bort den dåliga vanan. Jag tycker egentligen att det är ganska sjukt att betala för att skada sin hälsa så. Nu när jag skrev det där började jag tänka. Men alkohol då? det är inte heller bra för hälsan, framför allt levern. Ändå dricker jag och ändå skrev jag precis att jag tycker att det är sjukt att betala för något som skadar en. Jag är inte så perfekt heller. Men det är gott och galna och roliga kvällar är ofta det som lockar.

Här är mina nyårslöften:


1. Börja träna mer

2. Struna helt i gamla killar.

- Hur ofta har det inte varit så att man har tänkt: Varför hör av inte av sig? varför är han så långsam på att svara? man tänker på personen ofta men så är personen ändå så dålig på att höra av sig så man blir lite ledsen.

Nej nu är det slut med det. Istället för att tänka tillbaka och sakna (Vilket oftast är helt värdelöst och man känner sig deppig) ska jag släppa det helt och istället tänka det var kul det som var, tacka för det och gå vidare. För egentligen, i det flesta fall är man nog innerst inne glad att för det som var eller hände än att det än att det inte hade existerat alls?


                                    


                                                      Gott nytt år ( "i efterskott" )




Kommentarer
Postat av: Kiven

hej

Gott nytt år

2009-01-01 @ 20:56:26
URL: http://www.msn.se
Postat av: Kiven

hej

Gott nytt år

2009-01-01 @ 21:03:13
URL: http://www.msn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback