Några utav sommarens festivaler

Hello!

ja, jag vet att det ett bra tag kvar och massa fler band kommer att tillkomma. Men jag sitter och kollar lite på de olika festivalerna och vilka band som kommer. Metaltown och Sweden rock är hittills bäst enligt mig. 

Många pratar jämt om hulstfred, men ursäkta den festivalen kan dra åt helvete. Timbuktu, Lars Winnerbäck, Frida Hyvönen. Vad är detta säger jag bara. Enda bandet som är bra är Sonic Syndicate. Men dem ska jag endå se på klubben om ett par veckor (längtar!)  Takida kommer också dit, men det är ett band jag inte gillar längre speciellt mycket. Jag skulle bli förvånad om hultsfred kom med en hög bra band till sommaren.  Förra året hade de band som - simple plan, Håkan hellström, adam tensta, kent. sedan hade linkin park kommit. Men blev inställt. Dock hade dem Alter bridge, Dead by april & Rage Against The Machine som hade varit kul att se.

Sedan har vi Peace & love. Volbeat är det bästa bandet som kommer dit. För det mesta är det massa okända band för mig. Men Tysta mari? låter inte som något höjdar band direkt.  Lyssnade på lite band som kommer dit, Goodlooking Trash, Kleerup. Nej ingenting för mig.

Metaltown har några av mina favoriter redan. Trivium & disturbed. Sedan kommer också volbeat, children of bodom & pain. När man trycker på "önska artister" är 1an In flames och 2an slipknot. Fan så perfekt det skulle vara om dem kom.
Förra året hade dem grymma band som Bullet for my valentine, Killswitch Engage, in flames, Sonic syndicate , soilwork & dead by april + flera. Grymt! Fan att jag inte var där, var upptagen den helgen. I år, i år, i år 26-7 juni !!!

Swedenrock har jag alltid tryckt varit en "gubbfestival". Dock i år tycker jag att dem har en del bra band tex In flames, motörhead, volbeat & soilwork.

Kollade lite snabbt vilka Rock Am Ring har hittils fått dit. Killswitch Engage ska tydligen framtäda samt slipknot. Volbeat ska dit också, uh dem har en tuff sommar med många festivaler framför sig! Jag måste dit någon gång, nu kan inte mina föräldrar stoppa mig längre haha. Stor festival med så otroligt många bra band varje år!
 
Ja det var lite mina åsikter om de mest omtalade festivalerna här i sverige (Förutom Rock am ring) Ska bli kul att se vilka andra band som tillkommer under vintern och våren! På tal om vinter, nej det snöar ute igen. Jag vill få bort isen, den är inte rolig!

Jag ska rusa iväg snart så ska gå och byta om nu! Ha det så bra! Puss!


                     

Kommentarer
Postat av: s

så du gillar nightwish. tänkte på din bild. oj. kram

2009-01-22 @ 18:41:34
Postat av: jen

jaaaa självklart och sedan arch enemy såklart! woho, ska bli som sångaren i arch haha! ;)

2009-01-22 @ 20:11:45
URL: http://devla.blogg.se/
Postat av: D

Va på metaltown! Det var så jääävla galet! Du missa nått! :]

2009-01-24 @ 00:13:31
URL: http://fenton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback