FÖR JAG HAR TAGIT STUUUDEEENTEEN !!


Visst är det så typiskt att det ska vara dåligt väder på just min student? När min bror tog studenten för ett år sedan var det jätte fint väder precis som studenterna i fjol. Men, det var faktiskt en spciell dag igår så vädret fick inte förstöra allt.
Dagen började med Sara och jag gick upp klockan 04.30. Duschade, åt och sminkade oss. Åkte sen vidare hem till Emeile på champangefrukost som började klockan 6. klockan 8.15 var det dags för frukost i skolan och direkt därefter var det fotografering. Sedan var det mingel,prat i klassrummet, tal och sång i aulan + mer mingel utanför. Klockan 1 var det äntligen dags för utspinget. Vilken härlig känsla det var! Det var trummor & musik, visselpipor och glatt humör, det var alldeles underbart. Efter tåget till grusplanen hade jag svårt att hitta min familj, släkt och vänner bland alla alla människor. Tillslut fann jag dem men då var det precis dags att röra sig mot flaket. Kändes lite elakt att stå där med dem i 3 minuter när de kom dit för mig. Flaket var great, förutom att musiken förvann ibland och det blåste iskallt från och till. Det var ändå riktigt nice, man kopplade bort kylan. Jag kommer ihåg när jag var liten och såg på alla som åkte flak, det såg så roligt ut och framförallt vuxet ut. I fredags stod jag där, vilken känsla det var. Nu var det vår tur, vi skrek, hoppa och var superglada. Dock tappade Johanna sin mössa från flaket ut på vägen vilket var jävligt tråkigt!     
Efter att vi hade åkt ett bra tag gick henna och jag hem till mig där alla var. Åt, och öppnade pressenter. Fick en moppe, (haha hade egentligen velat ha en bild hallå? men jävligt skönt när man ska åka till mamma, centrum, statoil. Ställen som de tar längre tid att åka till med bil eftersom man måste köra runt). Sen fick jag svenska pengar, euro pengar (till spanien) pressentkort, en tavla, en lampa, smycken och massor med blommor och kort :)

Det värsta med dagen tycker jag är att allt gick för fort. Det är en dag som man vill ska vara längre. Jag var så uppspelt så jag hade svårt att sitta stil ibland. Jag kände mig också lite stressad eftersom jag försökte vara social med alla i de olika rummen samtidigt som jag skulle hålla koll på min mobil som låg på laddning och man skulle ha kontakt med de andra som skulle följa med ut. Tiden gick super fort. Jag hade planerat att jag skulle lägga mig en timme och sova lite iallfall för jag vaknade så tidigt, men jag hann aldrig det och hade ändå ingen lust heller. Jag hade det iallafall väldigt trevlig. Vi började spela guitar hero med min bror och hans vänner mot kvällen. Haha beginner var till och med för svårt för min bror!
Vid 22 började vi röra oss mot stan, vi hade egentligen planerat att vara ett tag ute i väsby och sjunga karaoke, men tydligen hade stället stängts ner. Vi sjung nog tillräckligt hemma hos mig.

Det är tråkigt att kvällen slutade så tråkigt som den gjorde, jag som hade haft en sån trevlig dag. Vi satt & väntade på bussen, jag höll på med min mobil och någon jävla idiot attackerar mig och tar min mobil och springer fort som fan iväg så alla mina saker ramlar ner på marken. Sofie sprang efter men det gick inge vidare med hennes höga klackar. Idiot säger jag bara! Hann inte ens ha min mobil i 1 år. Vi försökte ringa mobilen men han tryckte upptaget hela tiden. Så nu vet alla att jag inte har mitt nummer kvar och inte ens en mobil för tillfället...




Dagen började med champangefrukost hos Emeile (klicka för större bild)




Tal av rektorn i aulan




"Utspringet" tåget





Henna, jag & Johanna





En till Johanna, Henna & Sofie











Sofie, Jag, Johanna








Jag har svårt för att vara seriös ibland






Flakbilder











Guitar Hero matcher i mitt rum






Påväg ut





Petra, Michelle, Johanna




Johannes & Alex




Sofie & Sara på harrys









Johanna, Michelle, Sofie, Sara



Lite random bilder från i fredags





Vi avslutar allt med en liten film från flaket!





Jag tror att det är först om några dagar jag inser att jag inte ska till skolan mer ...


(Bara & säga till om jag ska ta bort någon bild)

Kommentarer
Postat av: sofie

älskar videon från flaket :D <3<3 hahahahah

skulle du kunna ta bort den där bilden som är under där det står "påväg ut" jag ser helt hämsk ut! eller iallafall kluddra över mitt ansikte hahaha pusss

2009-06-08 @ 12:09:07
URL: http://redefine.blogg.se/
Postat av: j

Hahaha jaa de är en hödjare haha:D



ofcourse min kära vän :)

2009-06-08 @ 19:30:47
Postat av: sof

tack så mkt :D ey! på lördag blir det röjj!

2009-06-09 @ 11:19:03
Postat av: j

JA FÖR FAN! Sin city ´gubbarna for tha win, eller kanske inte. ELLER KANSKE !!!!!!!!!!!!!!!!

2009-06-09 @ 16:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback