Katatonia


My Twin lyssnade jag mycket på för några år sen. Det var princip bara den låten jag lyssnade på med Katatonia men endå ansåg jag mig veta vilka det var. De är ju från Svergie! Det visste jag inte tidigare vilket bevisar att jag haft noll koll på dem. Nu har börjat lyssa lite på deras andra låtar. Tycker att de är ganska lika Tool, finner en del likheter mellan många av deras låtar. När jag läste att Katatonia var från Sverige började jag tänka på att Sverige faktiskt har många bra band!

Tex:

In Flames
Soilwork
Sabaton
Sonic Syndicate
Vains of Jenna
Raised Fist


Plus massor med fler! 
                    

Katatonia - Without God från dance of december souls plattan. Deras första platta om jag fått det rätt. Tycker det är något med låten som gör den jävligt skön.



                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback