Sabaton är FUCKING GRYMMA


Vilken seg morgon det har varit, tur att vi sket i skolan idag så fick jag sova ut efter den här helgen. Sov till halv 12 sen har jag bara legat och halv sovit och slöat i sängen, men nu är det dags att ta tag i dagen lite. Kvällen igår var kul, de var inte fullsatt men det var bra drag ändå. Och vilka träffar inte vi på därinne bland allt folk? Jo Mclovin & hans gäng. Haha det var ett bra tag sen & det var roligt att träffa på dem just där. Så vi fick sällskap av dem under kvällen.




Jag börjar berätta om Sabaton. Det var riktigt roligt att se dem live. Sitter och lyssnar på massa Sabaton just nu, de växte verkligen i mina ögon. Det kändes flera gånger som att det var deras gigg & inte att de var ett förband. Alla var taggade när de skulle börja lira, skrek och sjöng som fan! Det som var roligt var att publiken på läktaren också stod och klappade sina händer. Det var roligt att kolla bak för det såg ut som att varenda en på läktaren var med! De lirade mycket från deras nyaste skiva vilket gjorde mig glad, Art Of War var tredje låten de körde och folket var verkligen med men inget slog nog när de lirade Primo Victoria, vilket ös! Som förband har de inte mycket tid och de flesta var taggade på mer efter deras spelning!









Bullet var bandet som lirade först, vi missade några låtar med dem men det gjorde inget. Har kanske lyssnat på deras låtar vid ett tilfälle. Tyckte inte att de var speciellt bra, men de var bättre live tyckte jag. Tyckte att de var rätt undehållande på scenen. Gura killarna som stod alla 3 brevid varandra & körde sitt race & headbangade. De skojade lite med publiken på slutet och låsades att deras spelning var slut. Det var en docka på scenen, med någons armar som skulle vara dockans, dockan skulle öppna en öl, då kom en av gitarristerna och tog ölen från dockan och då började de lira igen med sprutglitter från en av gurorna. De kom det någon snubbe och en av gitarristerna satte sig på hans axlar & spelade, helt galet! Dock hade inte bullet lika mycket publik med sig som Sabaton. Men deras framträdande var mer genomtänkt än Sabatons och det får de ett plus för.










Hammerfall var de höjdpunkten för de flesta därinne. De var kul att se dem trots att jag inte gillar de spciellt mycket. Deras framträdande var dock genomtänkt och underhållande. De bjöd på en riktig show för deras fans! De hade eld, en cool röd bakgrund, såg ut som att de regnade på dem ibland, coola saker i luften - hammerfall stod de ibland & ibland var det olika mönster. Det som var ett litet minus som jag tyckte var att han pratade för mycket mellan låtar.
 





Vi gick lite tidigare därifrån så vi såg inte klart på hammerfall, det fanns inget att missa tyckte jag. Hammerfall hade sin efterfest på Harry b, vi hade ingen aning vilka vakter som jobbade där igår och vi hade ingen lust att stå i någon kö, vi hade ingen lust att chansa så vi gick lite tidigare innan allt folk började röra sig ditåt. Har aldrig sett harry så tomt som det gjorde när vi först kom, är så van med allt folk som är där på helgerna. Vi stannade inte där så länge, vi båda var rätt trötta. Vi gick och köpte lite gott och åkte hem istället.
När jag kom hem somnade jag nog på några sekunder, fysiskt och mentalt trött med andra ord var jag.

Nu ska jag kila iväg, pusspuss! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback