Studentskivkrångel,+ studentmössorna kom idag!


Hej!

Jag orkar inte lyssna längre
, sen i Måndags har vi haft 4 krismöten ang studenskivan som är IMORGON. Ena studen ska den läggas ner och andra studen ska den bli av, man blir galen. Det började med i höstas att några i klassen skulle studenskivan som sitt projektarbete, tydligen hade de sagt till klassen att de skulle sälja alla biljetter och ta hand om allt. Men så sket det sig och alla fick biljetter som vi skulle sälja. Anledningen till att det studenskivan skulle läggas ner var för att inte de hade sålts tillräckligt med middagsbiljetter. I Måndags var det sagt att det inte skulle bli av för det fattades för många. Sen var det sagt att vi skulle "kämpa" för att få de sålda. Sen var det inställt igen. Då blev det tjafs om att tjejen som hade skrivit på kontraktet med klubben skulle få betala runt 40 tusen, och om skivan skulle bli av skulle vi få betala för de biljetter som inte blev sålda. Folk blev arga för att de inte hade fått information om att man skulle behöva betala 40 000 om den inte blev av. Folk var andra på folk. Jag visste inte riktigt vad jag skulle tycka, det är svårt när tjejen börjar gråta för hon måste betala 40 000 och många skriker på henne. Jag förstår att hon blir ledsen men så förstår jag också de andra som inte hade fått någon information om de.
Hur som helst alla har varit kaos och idag på vårt fjärde kirsmöte sades det att skivan blir av. Men de flesta har väl redan backat ur igår. Hur bra stämning blir det egentligen när det har varit så mycket tjafs? Jag var jävligt taggad ett tag på skivan men just nu orkar jag knappt höra om den...


En posetiv sak idag (Förutom att vi fick tårta i skolan & att solen skiner) är att vi fick våra STUDENTMÖSSOR!!! Äntligen har jag den och nu börjar man inse att det snart faktiskt är dags, nu är det vår tur. Det kommer bli så sjukt nice, men sen när man börjar fundera är det lite läskigt. Vi tar studenten på en Fredag, tänk, efter helgen så behöver vi inte gå till skolan längre. Vi ska inte gå till skolan på Måndag som vi alltid har gjort. Studendagen blir vår sista dag i vår skola. På något sätt är det sorligt & läskigt men så endå är det så skönt. 


 



Hejhopp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej

2009-03-25 @ 21:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback