Mösspåtagning imorgon, student, panik!!


Vissa perioder är jag alldeles lugn, sedan får jag panik. Imorgon är det 3 veckor kvar till studenten. Känns inte som att det var länge sen det var 3 år.
Det är jätte skönt att sluta skolan, men det är ändå så läskigt. Jag tror att många har blandade känslor inför studenten. Vi har gått i skolan hela livet, det är en slags trygghet. Helt plötsligt efter en dag då ska vi inte dit mer. Tänk alla människor man har sett varje dag. Det som är skönt med skolan också det är att man lätt kan skita i en lektion då man inte orkar. Det kommer kännas så ovant att börja jobba. Vi som har haft ett sånt slappt schema dessutom. Idag skulle vi utvärdera våra 3 läsår i skolan. Vi gick igenom allt vi har gjort och besökt. Det är en hel del faktiskt och snart är allt över.  

Imorgon är det hur som helst mösspåtagning. Egentligen förstår jag inte hela den grejen, varför ska vi egentligen ta på mössorna redan 3 veckor innan studenten? Bör man inte ta på sig sin mössa första gången på själva studenten. Många snackar om att det ska dra ut och supa/fira efter till fabben (en pub nära skolan). Men vad är det man firar egentligen, att man har tagit på sin mössa?  för studenten har man inte tagit än. Hmm det kanske är en försmak inför studenten? vad vet jag. Det ska ändå bli trevligt imorgon. Alla 3 or ska äta tillsammans, rektorn ska hålla något tal, sedan ska mössorna på och sedan dags för studentsången. 

                                      Imorgon följer du med till skolan!

                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback